dimarts, 3 de desembre del 2013

4) Materials Auditius: Podcast d'Audio

Introducció 
Aquest taller consisteix en escollir un editor d’àudio per a fer un muntatge auditiu relacionat amb la temàtica del projecte escollit. Aquest àudio, en el meu cas relacionat amb el tema de “El meu poble: Poznan”, ha de tenir una sèrie de característiques, com per exemple: música de fons, locució o canvis adequats de la intensitat dels sons.

El que hem fet nosaltres ha estat gravar-nos simulant un programa de ràdio. Hi havia el presentador del programa i la resta de persones eren assistents. El programa anava sobre què ens semblaven i què sabíem del què passa a les 12 del migdia a l’Ajuntament de Poznan.

El nostre àudio es tracta d’una simulació del que es tracta que facin els infants.

Com hem elaborat l'activitat?
Tal com es veu al mapa del taller, qualsevol taller àudio digital segueix un procés de creació: disseny, producció i valoració, el qual hem seguit per dur-lo a terme. Així doncs, intentaré explicar-vos una mica com ho he fet la meva companya Maria Sampol Hernàndez i jo.

Així doncs, quant al disseny, hem començant marcant els efectes de so, de música i de veu. Després, hem redactat de forma narrativa, lògica i ordenada els elements necessaris per a comprendre l’obra. Finalment, i per a fer el treball més pràctic, hem ajuntat els dos guions en un sol.

Quant a la segona passa, la producció, cal dir que hem escollit l’Audacity d’entre un llistat d’altres exemples d’editors d’àudio. La nostra decisió ha estat aquesta perquè gràcies a que es pot emprar en els 3 sistemes operatius més emprats, ja l’havíem utilitzat anteriorment i per tant ja teníem nocions bàsiques sobre el seu ús. Amb aquest programa hem gravat i editat el nostre podcast.

Finalment, hem fet una valoració del treball realitzat per a veure si hi havia alguna errada que podíem modificar. Aquí teniu el resultat final:



Aquest àudio està pensat per ser treballat seguint les recomanacions presents en aquesta Guia Didàctica:





Per què aquest tema en concret? 
Després de pensar en diversos temes que podíem fer referents al nostre projecte, se’ns ha ocorregut elegir aquest per un simple motiu. I és que just després d’arribar a aquesta ciutat ens varen recomanar que anéssim a les 12 a la plaça del mercat. I així ho vàrem fer. La sorpresa va ser que, just quan el rellotge de l’Ajuntament marcà les 12 en punt, un home tocà la trompeta i sortiren dues cabres petites de fusta simulant una lluita. Aquí us adjunt un vídeo per a que pogueu veure de que us estic parlant:



Es veu que aquest fet es repeteix tots els dies a la mateixa hora, ja que la cabra és el símbol de la ciutat. Aquest fet ens va resultar tan curiós i tan graciós que pensem que fent que els nins expressin les seves vivències pot ser molt interessant

Conclusions i reflexió personal 
Pel que fa al meu cas, les vegades que havia emprat Audiacity ho havia fet sense seguir el procés que he explicat prèviament. No obstant, ara que ho hem fet seguin les passes indicades hem arribat a una sèrie de conclusions. En primer lloc, el fet de fer el guió tècnic, veure els diferents programes d’edició d’àudio digital per a triar-ne un o fer proves per a veure que tot funciona correctament pens que ens du a fer un treball més eficaç, elaborat i complet. Quant als criteris per a publicar arxius d’àudio, la veritat és que tan sols coneixia el “soundcloud”, tot i que no havia publicat mai cap arxiu.

Des del meu punt de vista, l’àudio es pot aplicar a l’aula de primària de diferents formes. Ens pot servir com a mitjà didàctic per a transmetre continguts educatius, com seria per exemple presentar un conte o una altra informació amb format d’àudio. D’altra banda, pot ser un fi didàctic i que siguin els alumnes qui l’hagin d’enregistrar i editar, promovent així experiències educatives sonores i evocant emocions.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada